نتینا

نتینا، مرجع رویدادهای اینترنتی

تفاوت آی پی استاتیک و دینامیک


هر دستگاهی (روترها، گوشی‌ها، تبلت، لپ تاپ و ...) شماره منحصر به فردی که به آن آی پی (internet protocol) گفته می‌شود دارد. دستگاه شما با استفاده از آی پی شناسایی می‌شود. هر آی پی از 4 بخش تشکیل می‌شود که به هر کدام از این بخش‌ها اکتاو می‌گویند. اکتاو عددی بین 1 تا 256 است که با یک نقطه از یک دیگر جدا می‌شوند.

آی پی ها دو دسته هستند: آی پی استاتیک و آی پی دینامیک.

آی پی استاتیک یا اختصاصی، ثابت است اما آی پی دینامیک یا پویا به طور دوره‌ای تغییر خواهد کرد.

آی پی استاتیک فقط به یک دستگاه اختصاص داده می‌شود و تا هر زمانی که بگذرد این آی پی ثابت است. عموما کسب‌وکارها از آی پی استاتیک استفاده می‌کنند زیرا به آن‌ها دسترسی آسان از راه دور، ارتباط مطمئن و میزبانی آسان سرور و ... را می‌دهد.

آی پی استاتیک به نسبت آی پی دینامیک قیمت بیشتری دارد که علت آن قابلیت‌های اضافی‌تری است که نسبت به آی پی دینامیک دارد. آی پی اختصاصی باعث می‌شود که سرعت لود شدن وب سایت شما نیز بیشتر شود.

اما آی پی استاتیک مشکلاتی هم دارد برای مثال به علت ثابت بودن آن، زمینه‌ی آنکه هکرها بتوانند به شبکه حمله کنند را فراهم می‌سازد همچنین فرایند راه اندازی و تنظیم آی پی ثابت کمی دشوار و پیچیده است.

در کل آی پی استاتیک بیشتر برای دستگاه‌های استفاده می‌شود که نیاز است به صورت مداوم در دسترس باشند.

این نکته را از یاد نبرید که در صورت استفاده از آی پی ثابت هر کجا که باشید می‌توانید به کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنید و دیگر نگران تغییر آی پی و مسدود شدن دسترسی‌هایتان نخواهید بود.

هنگامی که یک دستگاه را به شبکه‌ای متصل می‌کنید یا آی پی پویا به آن تعلق می‌گیرد اما به صور دوره‌ای تغییر می‌کند.

آی پی‌های دینامیک به صورت پیش فرض به هر دستگاه تعلق می‌گیرد و فقط در صورتی که بخواهید آن را به یک آدرس اختصاصی تبدیل کنید نیاز به پرداخت هزینه است.

آی پی دینامیک به صورت خودکار تنظیم می‌شود و نیاز به مدت زمانی برای تنظیم و پرداخت هزینه نیست.

همچنین بدون آنکه نیاز به قطع دستگاه و رها سازی آدرس‌های آی پی داشته باشید می‌توانید از چندین دستگاه بهره ببرید.

البته که به دلیل تغییر دوره‌ای آی پی دینامیک، روتر متوجه‌ی تفاوت سیستم در شبکه سرور نمی‌شود و احتمال اختلال در ارتباطات بیشتر می‌شود.

شما می‌توانید بسته به نیاز خود آی پی ثابت یا پویا را تهیه کنید. اصولا کاربران خانگی نیازی به آی پی استاتیک ندارند اما اگر اطلاعات محرمانه‌ای را جا به جا می‌کنید و نیاز به امنیت بیشتری دارید استفاده از آی پی استاتیک برای شما می‌تواند بهتر باشد.

اگر کسب‌وکاری دارید که میزبان سرور یا وبسایت است یا کسب‌وکار شما خدمات صوتی دیجیتال ارائه می‌کند یا آنکه افرادی که با کسب‌وکار شما در ارتباط هستند به صورت دورکارند و بیرون از سازمان فعالیت‌های کاری خود را انجام می‌دهد شما نیاز به یک آی پی اختصاصی یا استاتیک دارید.

[ بازدید : 1926 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 3 بهمن 1400 ] [ 12:57 ] [ نتینا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]